Heronovo IT doupě

Umíte odpočívat?

Dneska jsem si chtěl napsat další prográmek v golangu. (Klasika, nalejvárna dat do PostgreSQL, CLI, REST). Máme tady go verze 1.8, přineslo neočekávanou novinku a to generiky (něco na ten způsob). Chtěl jsem si to vyzkoušet na dalším projektu. A místo toho dělám vše jiné :-)

Já odpočívat moc neumím. Resp. takto, pokud nemám sílu dělat to co jsem si naplánoval, dělám něco jiného. Dneska jsem chtěl programovat, těšil jsem se na to. Ale místo toho dělám něco zcela jiného. Nainstaloval jsem další DB server, hraju si s HW, připravuju si kolo na sezónu a tak dále. Prostě vše jiné než golang. ;-)

Btw. pokud chcete s golangem začít, kámoš nahrál pěkné video. Sice je to určeno pro Rubisty přecházející na golang, ale je to velmi dobrý úvod do všech akceptů jazyka formou snadno přístupnou.

O generikách v golangu si povíme jindy. Moc se mi ta změna nelíbí (ale přijdu tomu na chuť), golang je pěkný kompaktní jazyk a díky silnému statickému typování jste byli nuceni na vše psát konkrétní typy a konkrétní funkce. A to, že něco neobsahuje, je vlastnost, ne chyba. Skutečně není potřeba, aby každý systém obsahoval vše.

No, takže připravuju koleso na sezónu, hraju si se serverem, dokonce jsem zapnul Blender. Hlavně se vyhnout tomu programování. Jo, už mám dokonce i DB server a DB schéma, ale žádný řádek kódu. Prostě mozek řekl ne :-D

Potřebuju větší byt. Ve vedlejším pokoji jsou servery.

A ten Dell PowerEdge 2950 je sice super, ale už má svůj věk. Řadič dobrej, řadí, ale dá mu na prdel i letitý desktop server s FX8350 se ZFS. Dell má v pgbench 209tps. FX desktop-server 315tps. Dell má sice dva zdroje, lepší síťovky, hw řadič s baterkou, management kartu, dva Xeony, je to prostě server jak má být, ale má své odslouženo. Ale jako storage to bude ok.

Pohled do útrob Dell PowerEdge 2950

Funguje všechno, výkon není až tak špatnej (otestováno v PovRay), ale asi nebude běžet trvale. Fakt obdivuju toho borce, kterej stále na PovRay maká. A zůstává věrný původnímu konceptu, klasickej raytracing, radiosita, modelování fotonů, C-like jazyk. Good job, bro.

Tohle není originál, tohle je co nejvíc vytuněná verze, maximální počet kroků radiosity, 100x více fotonů. Nechtějte vědět, jak dlouho se to renderovalo. ;-)

Dneska tutéž scénu zvládne renderovací engine Cycles v Blenderu za zlomek času a s lepším výsledkem. Netuším, co přesně Cycles používá, ale to, na čem si PovRay vyláme zuby (radiosita + raytracing) se dá udělat „levou zadní“ pomocí ray marching (scattering). Některé věci tam jsou prostě zadarmo.

Tohle bych si chtěl taky někdy naprogramovat. Možná v důchodu? :-D