Escherova kostka v Blender 4.5.1 LTS

Už jsem tady psal článek o rychlosti renderingu v Blenderu na nových procesorech. Dnes vám ukážu, jak si takovou scénu vyrobit.

Potřebujete Blender, nejlépe nejnovější verzi. Já jednu na Long Time Support (LTS), ale vy si vyberte klidně novější.

Model

Escherova kostka je jednoduchý fraktál. Skládá se z kvádrů, které jsou ve všech 3 osách (x, y, z). Tohle se v Blenderu udělá velmi snadno pomocí Array, nebo to jednoduše zkopírujete a posunete. Jde to opravdu rychle.

No a do každé “křižovatky” jsem dal další kostku, kterou jsem trochu upravil, jen pro vzhled.

Scénu osvětluje jen jedno světlo, které je dole a je červené, spektrum dle Planckova vyzařovacího zákona. V mém případě do červena, protože mám rád hru Doom 3, takže to vypadá jako ve sci-fi pekle.

Nakonec je compositing, kde se přidá distorze obrazu. Jen pro efekt.

A to je vše. Po stisku F12 (render) se vám vykreslí obrázek. Používejte engine Cycles, protože ten správně distribuuje energii světla a vytváří přirozené stíny.

Escher Cube

Ještě pár poznámek k rychlosti renderingu. Nemusíte to vůbec přehánět s počtem samplů. Zapněte si Denoise, pokud máte GPU NVidia, tak OptiX, jinak OpenImageDenoise, který běží všude, na GPU nebo na CPU. Já si nastavil 64 sample. Rendering je hotový za 131s. Záleží i na verzi Blenderu, novější jsou rychlejší, takže benchmark nelze porovnávat v různých verzích.