DOOM SIGIL – Klenot od Romera

Včera vyšel pátý megawad pro hru Doom (1993) od Johna Romera. SIGIL.

Stejně jako předchozí dvě mapy od mistra, tedy Tech Gone Bad (E1M8) a Phobos Mission Control (E1M4) je i SIGIL ke stažení zcela zdarma. Jediné co potřebujete je nějaký source port (nejlépe gzdoom) a také wad z původní hry (tj původní Doom z roku 1993 nebo Ultimate Doom z 1995). K sehnání za pár korun na Steamu.

Hra loni oslavila 25 výročí a přitom má stále co nabídnout. Je neuvěřitelné, co se dá s původním engine (všechny nové Romerovi mapy ale vyžadují engine, který překonává limity původního DOS engine, ale to vlastně na věci nic nemění, engine a vzhled zůstává stále původní, akorát je umožněno tam mít více objektů) a s původníma texturama vytvořit za krásu. Srovnal bych to třeba s megawadem Chillax, což je ale úplně jiné téma.

Už první mapa obsahuje prvky, které si Romero oblíbil v E1M4 a zejména potom E1M8. Nechci prozrazovat příliš, fakt si to zahrajte.

U třetí mapy jsem měl přímo mrazení v zádech. Malá mapa, velké detaily. Využití prostoru a momentu úžasu.

Co mě potěšilo je obtížnost. Po neuvěřitelně obtížné episodě Thy Flesh Consumed (hlavně Perfect Hatred, taky od Romera, což je hned na počátku episody pořádný nášup) jsem od ohlášení SIGILu čekal další nárůst obtížnosti. Naštěstí se tak nestalo. Sigil není problém hrát na Ultra-Violence (což je vlastně jediná obtížnost, na kterou se Doom obecně hraje) a i při prvním průběhu hry to není žádný problém. Obtížnost se příjemně rozvíjí s dalšími mapami. Nábojů je (jak už to v pekle bývá) málo, je potřeba s nimi umět hospodařit. Snad jedinou výtku bych k episodě měl, je tam poměrně málo možností pro infight potvor mezi sebou (což je obvykle výsada map, které municí šetří). Tady si musíte poradit sami.

Za mě jednoznačně palec nahoru, je skvělé, že i pro 25 let starou hru vycházejí mapy nejen od fanoušků, ale i od původního autora. A to ještě navíc zdarma, pokud nechcete sběratelskou edici s grafikami nebo trička.

Tak se do toho pusťte a ať vám nikdo nestojí v cestě. Ale s Borcem v koridoru si hravě poradíme, tak jak kdykoliv před tím. ;-)

Příspěvek byl publikován v rubrice Hry. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.