Benchmark Blenderu 4.5.1 LTS

Při renderingu Escherovi kostky jsem přišel na zajímavou věc. Při postupném navyšování počtu threadů se nečekaně rychle roste rychlost renderingu.

Chtěl jsem udělat benchmark v závislosti na počtu threadů, stejně jako v POVRay.

Udělal jsem benchmark od 1 do 16 threadů, potom jsem chtěl zkusit dostat scénu do cache v CPU (AMD Ryzen 5800XT 32MB L3 cache). Velikost scény se dostala do cache (38M na scénu), takže snížení velikost tile v Blenderu z 64 na 32 nepřinesla žádný přínos v rychlosti. Velikost tile neovlivní velikost scény.

Zde je graf času na jeden render v závislosti na počtu threadů v Blender 4.5.1 LTS. Stroj má 64GB RAM (DDR4, 3200MT) a je celkem zajímavé, že od dvou výpočetních threadů rychlost výpočtu roste více než lineárně. (Časy jsou v sekundách.) Takže rychlost renderingu roste vlastně exponenciálně, což je velký rozdíl oproti lineární závislosti v případě POVRay. Blender něco dělá jinak a o dost lépe.

Blender 4.5.1 Benchmark

Při vypnutí tilingu (nastaví se 2048) má scéna 49MB a rychlost je 6s. Takže tiling je možné u jednodušších scén vypnout a nechat na 2048.

Blender Performance Setting
, ,