Věci, které nikdy nepochopím

Tenhle zápisek se nebude polovině národa líbit, ale berte to jako radu, jak naložit se svým životem. Nikomu neříkám, jak má žít, toto je můj pohled na věc, nikoho nepoučuju, nikomu nic nenutím.

Spousta lidí řeší nonstop peníze, vláda řeší, jak lidem dát sociální dávky. Já ne. Já toto odmítám. Já ani nevím, jaký mám příjem (protože toho dělám hodně a nechávám to na účetní), ale moc dobře vím a mám pod kontrolou své výdaje, úspory, pojištění a investice. Tuto možnost má úplně každý. Stačí se teď hned rozhodnout.

Mám nějakou práci, to je stabilní příjem. Když jsem měl málo, stačilo vždy přijít za šéfem a říct si o víc. Pokud není ochoten, nebo firma ze zcela objektivních důvodů dát víc, dal jsem výpověď. Z první práce, kde jsem byl rok a půl, jsem odešel během týdne.

Když jsem koupil byt, opět, levný, 2+1, protože to mi stačí, bydlím tady sám, v roce 2009 za cca milion, chtěl jsem si nastavit hypotéku tak, abych na to měl i kdybych musel pracovat ve skladu. Což se mi nepovedlo. No tak co, našel jsem si druhou práci, učil jsem lidi dělat webové stránky. Bavilo mě to, příjemní lidé, pěkně strávené večery. Potom jsme to vyřešili v práci a dostali jsme o cca 25% větší plat. Ano, chtělo to od nás větší nasazení, což vedlo k přibližně 16x vyšší efektivitě, tedy místo 16h se to potom stihlo za hodinu. Nakonec, po několika letech, jsme měli jsme tedy méně práce za více peněz. A práce nás baví. Mě teda vždycky.

Protože se chci starat o to kde bydlím a chci to mít hezké, tak jsem se přihlásil jako předseda SVJ, potom na druhém bytě jako místopředseda SVJ. Mám tak možnost přímo ovlivnit, jak ten dům bude vypadat, jak bude rekonstruován, jak tam bude uklizeno apod. Tato činnost byla odměňována 10.000Kč ročně. Teď budu po 10letech končit a z 32 vlastníků se nehlásí vůbec nikdo. Přitom to je práce na pár hodin měsíčně.

A neustále mi chodí brečet lidi, že nemají na poplatky, protože v práci mají minimum a že to nezvládnou. Ale když jim řeknu, že klidně můžou zapisovat stav vodoměrů, plynu apod., tak to vždy odmítnou. Přitom je to práce na 2h měsíčně. Stačí zvednout zadek, jít k sousedům, zeptat se a zapsat. A pár stovek měsíčně je v kapse. Nebo by nám taky třeba mohl někdo přijít pomoct, když kompletujeme 96 ročních vyúčtování. Ohýbat papír a dávat je do obálky zvládne snad každý.

Protože jsem velmi dobrej v odhadech budoucnosti :-D , tak první výpověď jsem dal v roce 2008, tedy před vypuknutí takzvané finanční krize. Díky výpovědi se mi zvedl plat o 50%. Do 14 dnů jsem si našel lepší.

Podruhé se mi povedlo totéž na konci roku 2019. V březnu 2020 přišel covid a lockdown. Tak jsem byl 6 měsíců se 40% příjmem a dalších asi 5 měsíců zcela bez příjmů. 0Kč/měsíc. S hypotékou apod. A užil jsem si tuto roční dovolenou, naučil jsem se Golang, vyřešil některé osobní problémy doma apod. Našel jsem si tři práce, do všech mě přijali a nakonec jsem si vybral tu, kde teď pracuju. Opět za větší plat než před tím, vybaven většími znalostmi programování.

Dneska, protože jsem sám a mám hodně času, tak stříhám videa. Natáčíme VLOG. Je to jednoduché. Stačí si stáhnout a nainstalovat OBS, kameru má dneska notebook i za 2000Kč z bazaru a na YouTube se to nahraje samo. Já stříhám v Blenderu nebo KDEnLive. I videa s návody pro kolegy v práci.

Každá grafická karta umožňuje stiskem jednoho tlačítka začít nahrávat. Je to tak jednoduché. Spousta mladých lidí si vydělává na YouTube desítky tisíc měsíčně.

Dokonce i důchodci, babičky, nahrávají videa o vaření. Stačí umístit mobil (4000Kč) do stojánku v kuchyni a začít vařit. A dát to na Youtube a lidi začnou posílat desetikoruny, stovky a někdo i víc. Babička si takto může vydělat klidně 20tis měsíčně. A ti lidi se naučí lépe, levněji a zdravěji vařit a jíst.

Lze dělat absolutně cokoliv. Já fotím, přítel natáčí na kameru, stříhám. Dneska jsem nafotil toto. Kdybych si za to nechal zaplatit, tak za dnešek, za jeden výlet v neděli, mám v kapse několik tisíc. Moje výdaje? Foťák z roku 2009, benzín, utratil jsem dneska 1000Kč. Což bych utratil tak jako tak, protože bychom jeli třeba na hory. To by stálo možná trojku. Kdybych si o to řekl, tak jsem dneska o pár tisíc v plusu.

Temná strana věci.

Ostatní mi nadávají, že jsem snob, zbohatlík, co bydlí na zámku (asi proto, že tu mám jedno plátno na zdi, což jsem koupil i s vybavením bytu. Za milion. 2+1. Jezdím ve Fábii z druhé ruky, po generálce za 25tisíc. Kupuju si trička za 300Kč. S vlastním návrhem. Moc hezký a kvalitní materiál. Vařím si sám, výdaje za jedno jídlo možná 30Kč. Stačí koupit celé kuře za 75Kč a je z toho jídlo na tři dny.

Ale jsem snob, zbohatlík, nemyslím na ostatní (asi proto dělám ve dvou SVJ…), jsem teplej a vůbec bych se měl zahrabat.

Ano, klidně si jdu po ulici, ve vlastním tričku za 300Kč. V botech za 3tis. A v ruce foťák za 100tis. Klidně. Nemám s tím žádný problém. Protože těch 100tis. je z roku 2009. Ten foťák za 100tis. stojí 640Kč měsíčně!!!

Lidi dávají víc za mobil, televizi, cigarety, chlast, nezdravé jídlo než já za foťák.

Takže tak. Toto je jednoduchý návod, jak mít příjem ve vyšších desítkách tisíc měsíčně. Dal jsem vám jej zcela zdarma.

Můžete překládat do cizích jazyků, můžete v SVJ zapisovat vodu, můžeme chodit doučovat děti u sousedů, můžete si vzít 200tis uvěr, koupit si motorku a vozit balíčky, můžete pracovat pro Uber nebo Rohlík nebo KFC, můžete skládat hudbu, učit lidi hrát na piáno nebo kytaru nebo třeba zpívat, ženský můžou kamarádkám dělat vlasy a nehty za 2tis. Kč na jednu návštěvu, můžete malovat, modelovat na počítači, tisknout na 3D tiskárně.

Právě jsem vám dal, zcela zdarma návod, jak mít plat 100tis. měsíčně. Děkovat mi nemusíte. Jen si budete muset psát daně, nebo komunikovat s účetní.

Ano, jsou lidé zdravotně postižení, kámoš je na vozíku, ale ti můžou klidně překládat z cizích jazyků, nebo psát texty, pro někoho. V SVJ každý měsíc píšu zápis ze schůze. Nejsem asociální, právě naopak. Mám velkou empatii, soucítím. Jsem teplouš, takže je to jasný. Ale vůbec nepochopím to, proč někdo odmítne zapisovat vodu v paneláku. A potom ještě natáhne ruku po sociální dávce, protože elektřina je moc drahá. Já ani nevím kolik stojí. Mě je to jedno. Ze dne na den jsem snížil spotřebu o 30%, ČEZ mi poslal přeplatek několik tisíc.

A za pár let si klidně koupím tohle. Letos zatím jen tu motorku.

Jenom dodatek na konec. Dnes kolem 2 ráno jsem poslal stížnost na Českou poštu a Albert. V Albertu mě považují za zloděje, protože nevypadám jako slušný člověk, a Česká pošta 8 dnů dováží balík, které GLS teď zvládlo do druhého dne. Přišla mi automatická odpověď, že zpracování mého dotazu bude trvat trochu déle, protože nemají lidi. Ehm, my taky ne. Proto pracuju i v sobotu v noci.

Majitel tohoto krasavce byl v práci dneska, já jsem se ním pobavil asi 10minut. Hadry na sobě možná za milion. Takže pracujte o pár hodin déle, efektivně, dobře, pro lidi a budete to mít taky.

Zdar.

Příspěvek byl publikován v rubrice Životopis. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 komentářů: Věci, které nikdy nepochopím

  1. David Ježek napsal:

    Píšeš brát to jako radu, tak si dovolím ti do pár míst rejpnout. Uvidíme, co vše jsem zase pochopil chybně :-).

    Já ani nevím, jaký mám příjem … ale … mám pod kontrolou své výdaje, úspory, pojištění a investice.

    Souhlas jen napůl. Je dobré znát svoji výši příjmů. Nepotřebuješ to jen ve tvé situaci, kdy zjevně příjmy značně převyšují výdaje. Jo, výdaje je dobré znát, zejména takové ty malé každodenní (kafíčko po cestě), neb jak říkávám snad už Benjamin Franklin, malá dírka umí potopit velkou loď.

    “ … o XX % vyšší plat …“

    Ono se to snadno říká z pozice inteligentního ajťáka. Významná část profesí tyhle možnosti měnění práce prostě nemá. Nebo se bojí. Nebo potřebují živit děti, nemohou si dovolit roční výpadek/“dovolenou“. Pro koho to vlastně píšeš? Kamarádi ajťáci to jistě umí a znají také, průměrná uklízečka sem nezabloudí :-).

    „…protože jsem sám a mám hodně času…“

    Tohle asi vystihuje pointu. Jsou lidi, co z přebytku času a přebytku peněz mají maximálně jedno, mnozí ani jedno. Zejména ten volný čas se limitně blíží nule s malými dětmi. Ty pak postupem doby lezou víc a víc do peněz. Kdysi byl v ČT v rozhovoru nějakej ekonom. Jméno si nepamatuju, ale jeho hláška ve mě zůstala: „dítě je investice za 3 mil. Kč“. Takže třeba my jsme rozjeli investice za 6 mega. Zatím jsou malý, takže baští ten čas a samozřejmě i ty peníze. Na Porsche Cayenne to nevidím, na dvě do dospělosti dovedený děti to ale snad vyjde :-). Jenom za posledních pár let nás děti stály těch tvých 100k za foťák jen za kurzy plavání + letní tábory + jógu. Nelituju jediné koruny.

    Nevěřím tvému nástinu toho, jak snadné je rozjet něco na YT a (při)vydělávat si tím. To fakt imho takhle snadný není.

    Anyway. Nejsi snob, jen dobře hospodaříš. Já to třeba beru tak, že se posledních X let snažím chovat nekonzumně. Teď mám na sobě 21 let starý svetr a 15 let starý tepláky. V garáži máme 20 let starý auto, co stále spolehlivě funguje (a jeho uhlíková stopa v provozu je menší, než kdyby nám teď Elon měl vyrobit tu slavnou „zero-emišn Teslu“, na kterou beztak nemáme, protože máme naše dvě investice á 3mil.Kč :-)). Trička mi kupuje manželka, ani nevím kde, cenově asi o něco málo levnější, mám to poslední roky beztak spíš jako podklad pod košili. Vařit si sám je samozřejmě levnější, vždy bylo a vždy bude. A taky to chutná líp, než polotovarový zoufalosti.

    „… A v ruce foťák za 100tis. Klidně. Nemám s tím žádný problém. Protože těch 100tis. je z roku 2009. Ten foťák za 100tis. stojí 640Kč měsíčně!!!…“

    Co dodat, tohle je pravda. Pamatuji si, žes tehdy před lety kupoval … Canon 50D? Nebo tak něco? Jasně, dodnes dobrý stroj, proč ho měnit. Možná nějaká skla, ta dělají to důležité. Já do foto techniky za těch ~15 let nacpal odhadem 50k, přičemž odhadem za 20k zase věci po nějaké době odfrčely pryč (holt G.A.S., no). Nyní jsem spokojen s levným Olympusem (11k) co dostal levné manuální nové čínské sklo 17mm/f1.4 (necelé 4k) a k tomu 50mm Rokkor s adaptérem (<1k) a 135mm Jupiter s adaptérem (<1k). Skvělá kombinace. Na film 6×6 svitková flexareta ze 70. let (400Kč) a Zeissovo 6×9 měchovka Ikonta z roku 1930 (900Kč), tu a tam nějaké kino s různými plasťáky čistě pro tu atmosféru. Jo, byly doby, kdy jsem vážně přemýšlel, že si fakt ten Rolleiflex s Xenotarem 80/2.8 koupím (30-50k), ale nikdy jsem to neudělal a dnes jsem za to rád. Ležel by na stejném místě jako flexa, využit by byl zhruba stejně a lepší fotky by to za mě neudělalo. Tím nijak nerejpu do tvé investice, jen jak to vidím já.

    Lidi dávají víc za mobil, televizi, cigarety, chlast, nezdravé jídlo než já za foťák.

    Jo, lidi vyhazujou hromady peněz za vlastní smrt. Krabička cigaret denně je co? 120Kč? Takže za rok někdo prohulí řekněme 43 tisíc, za 20 let je to zhruba milión a pak umře. To samé chlast. Nebo každé dva roky novej iPhone za 35k a 4k OLED TV v obýváku. Souhlas. Ale třeba „děckám na střední“, který stráví léto na brigádě, aby si pak za svejch 15-20k koupili vysněnej iPhone (i třeba repas Pro modelu) a byli z něj nadšení, nic nevyčítám. My taky takhle hákovali na nočních v pekárně, abychom měli na upgrade PC a první 3Dfx Voodoo.

    Jinak o většině těch věcí co píšeš potom lze říci, že na to člověk potřebuje buď koule, nebo nějaký talent. Většina lidí nemá dostatečný talent na tvorbu něčeho vlastního (hudba, zpěv, focení svateb, cojávím). Nebo nemají ty koule, nebo nemají ten polštář, aby mohli zkusit zariskovat. To, co dáváš, je možná návod na 100k měsíčně, ale je to i návod na optimální žití? Já nevím, já bych Porsche nechtěl, a údržba, to pojištění, ty obavy, kdy to poprvé škrábnu, nebo mi to někdo čmajzne. Ne, na mě zbytečně luxusní majetek.

    • Heron napsal:

      Souhlas jen napůl. Je dobré znát svoji výši příjmů. Nepotřebuješ to jen ve tvé situaci, kdy zjevně příjmy značně převyšují výdaje.

      Jistě, ale je zbytečné počítač každé kafe. Já si kafe dávám doma. Venku si jej nedávám, protože nepiju více než jedno denně. Co se týče těch výdajů, tak v podstatě jediný údaj, který je skutečně důležitý je to, zda máš po dalším výplatním termínu více nebo méně peněz, než před měsícem. Toto je základ. Držet na uzdě příjmy-výdaje.

      Významná část profesí tyhle možnosti měnění práce prostě nemá.

      Jednak to není pravda, z ulice se dá dostat rovnou do vily. Stačí být ochoten něco dělat. Stačí si vybrat.

      Nebo potřebují živit děti,

      Jasný, k tomu se nebudu dál vyjadřovat, klidně tady můžu říct postoj mých kamarádů, které mají 2 až 5 dětí.

      Průměrná uklízečka sem nezabloudí

      Ne? 4 úklidy do měsíce, což je na 4x2h, si vezme 4-5tis. Kč. Takových zakázek může mít třeba 5 a má 25tis. Za 40h práce měsíčně. ;-) A máme perfektně uklizeno, je příjemná a dělá vtípky s náma.

      Jsou lidi, co z přebytku času a přebytku peněz mají maximálně jedno, mnozí ani jedno.

      A co dělají? Zajímá mě to. Když nemají žádný volný čas, tak co teda dělají? Já pracuju, když chci, klidně do 2 do rána. A nejsem sám. A mám hromadu volného času. Víkendy, svátky, dovolená. To má každý.

      Zejména ten volný čas se limitně blíží nule s malými dětmi.

      Děti jsou takto malé jen pár let. Od 5let jsme jezdili lyžovat. Poprvé na vodě jsme byly v 6letech.

      Ty pak postupem doby lezou víc a víc do peněz.

      To nevím. Od 15 na bridágy a v 18 jdeš z domu.

      Takže třeba my jsme rozjeli investice za 6 mega.

      Gratuluji :-)

      Na Porsche Cayenne to nevidím, na dvě do dospělosti dovedený děti to ale snad vyjde :-).

      Já asi nikdy. Levný auto ti nikdo neukradne, neláká to pozornost, nikdo ti to nefotí. Tyhle sportáky jsou sice pěkný, ale ne na jízdu do práce a na nákupy. Já bych to mít nechtěl.

      Nelituju jediné koruny.

      Tak to je skvělé! Gratulace.

      Nevěřím tvému nástinu toho, jak snadné je rozjet něco na YT a (při)vydělávat si tím. To fakt imho takhle snadný není.

      What? Hele, tohle bylo na YT asi tak 10minut po té, co jsem to dohrál. Co je na to těžkého? Takový Minecraft má streaming přímo v sobě. Čeští YouTubeři to mají jako jediný příjem. Tenhle neuvěřitelně vtipnej týpek je řidič autobusu. Podívej se na jeho streamy, nebo na kterékoliv jiné, kolik tam ti lidi pošlou jen za jeden večer. Klidně několik tisíc. Je to zábava, odpočineš si u toho, pošle mu 200Kč za dobrej večer. Tj mín, než kdyby za kámoše zaplatil útratu v hospodě.

      chovat nekonzumně

      Dobrý, akorát každý si pod tím představí něco jiného. Mám 20 let staré boty na hory, kožené, nechám si je opravovat.

      Trička mi kupuje manželka, ani nevím kde, cenově asi o něco málo levnější, mám to poslední roky beztak spíš jako podklad pod košili.

      Třička nosím pokud možno vlastní návrh, tohle stálo 700Kč za dvě trička i s dopravou.

      Jasně, dodnes dobrý stroj, proč ho měnit.

      No už je, protože je hodně používanej a některé ovládací prvky už nefungují. Navíc nemá video. Dneska se dá koupit aktuální náhrada asi tak za 40tis. Opět vydrží dýl než 10let. Sklo mám dobrý. Canon L 4F 70-200mm. Neměnil bych. Rychlej, spolehlivej, přežije i v dešti.

      Krabička cigaret denně je co?

      Jenže, ti to vystačí třeba na dva, tři dny. Pokud nespadneš do červenejch a nehulíš 60 za den, tak ti modrá krabička stačí i na týden.

      Jinak o většině těch věcí co píšeš potom lze říci, že na to člověk potřebuje buď koule, nebo nějaký talent.

      A nebo někoho, kdo tě tím provede. Mít někoho, kdo tě zajistí, když spadneš, zaplatí za tebe, když ujedeš a prostě ti ukáže, že dělat vlastní rozhodnutí je sakra těžký a že několikrát je potřeba si ten rypák rozbít. Každý by si to měl sám sobě dopřát. Mít někoho, komu plně důvěřuješ a potom si jít udělat něco fakt blbýho. Třeba dát zítra výpověď. A zjistíš, že to vlastně jde. Za 14 dnů si najdeš lepší práci. Dneska při 3% nezaměstnanosti se o tebe firmy porvnou. Co já bych dal za zedníka, který bude mít materiál. Jenže nejsou. S elektrikářem na chodbě jsem se bavil, jestli nechce dělat servis i pro nás a on to odmítl, protože má na rok plný kalendář. Schválně si zjisti, kolik berou.

      Ne, na mě zbytečně luxusní majetek.

      Na mě taky. Mít možnost si to sem tam půjčit, dobrý. Vypadá to pěkně. Ale před panelákem bych s tím parkovat nechtěl.

      • Martin Hynek napsal:

        Ja se vyjadrim jen k tomuhle:

        „Nevěřím tvému nástinu toho, jak snadné je rozjet něco na YT a (při)vydělávat si tím. To fakt imho takhle snadný není.“

        Z pohledu nekoho kdo se na YouTube vydelat vubec nepokousel, pak ale chvili vydelaval a dnes zase nevydelava, musim souhlasit. Na monetizaci na YouTube potrebujes 4000 hours watchtime a 1000 odberatelu. Ja mam tri kanaly (pozn. ani jeden nebyl zalozen s vidinou vydelku, nejstarsi 2007, nejnovejsi z 2013), ktere pred rokem cca 2017, nez tohle pravidlo bylo zavedeno, vydelavaly fajn kapesny. Od te doby jsem nejbliz s kanalem ktery ma 600 odberatalu a cca 2500 hrs watchtime. Bohuzel ten obsah je presne takovy, ktery lidi nenuti ani k odberu, ani nenahonim watchtime. Protoze delam treba navody na ruzne opravy, a jedno video muze mit 50 vterin, clovek se na nej podiva jednou, usetri mu to cas a nejaky nervy s tim, ze bude vedet ze k tem dvoum sroubkum ktery videt jsou je jeste treti uplne schovanej, a bez nej kryt nesunda a filtr nevymeni. Ale v zivote uz na zadne moje dalsi video nemusi narazit. Celkem me to stve, kdyz bych extrapoloval tehdejsi vydelky a dnesni sledovanost, tak uz by to byly dost zajimavy cisla („uslej zisk“ snad radsi ani pocitat nebudu), ale bohuzel dostat ty kanaly na monetizovatelnou uroven by mne stalo cas, ktery dnes uz nemam moc kde vzit. A to jeste nemam ani deti, ale kdyz z ostatnich mych konicku vidim, jak odpadavaji kamosi se kteryma se da jit litat, lyzovat, jet na moto, tak na mne jdou trochu chmury. :D Ale taky uz nam neni 25, taky mne deti cekaji a chapu, ze to cloveku uplne zpresklada priority, a to i do takove miry, ze jeden kamos po narozeni deti komplet prodal motorky a uz vubec nejezdi.

        A davat jako priklady uz uspesne streamery je dost survivorship bias, na kazdyho takovyho kterej streamuje a lidi mu posilaji tisice za vecer jsou zastupy kluku (a holek), ktery streamuji treba i roky, maji fakt pekne udelany set-up a stejne na ne kouka jen par lidi, vetsinou kamosu a nic z toho nemaji. Duvod je jasny – bariera vstupu je tak nizka, ze uspech neni snadny ani samozrejmy.

        Celkove jinak souhlasim s celkovou ideou, ze kdo chce a maka, tak muze mit, ale neni to tak lehke ze si babicka zacne streamovat jak vari a zacnou se sypat dolary. Stejne jako kazda jina cinnost to vyzaduje znacne usili a casovou/financni investici, ktera se muze, ale taky nemusi vratit.

        • Heron napsal:

          Já jsem původně nechtěl být takto konkrétní, ale najděte si na PH kanál CZECH-HUNTER nebo další. Stačí dát na stůl plnou peněženku a udělají cokoliv. Prostě si najde pěknýho kluka, dá mu 2x měsíční plat (což může být třeba 16tis. což je dost smutný, borec sice nechce, má strach, ale udělá to).

          Moc nerozumím tomu, proč se takto prodávají. Místo, aby si našli brigádu klidně sběr jablek, tak borec jde s naprosto neznámým chlapem za 10tis.

  2. David Ježek napsal:

    Ještě jsem zapomněl dopsat věc k té ČP, tak to dám do samostatného komentáře. Frčí mi teď zápůjčka od Alzy na test. Jeden výrobek, prostě jeden kus nějaké krabice, co má doručit PPL. Sedím doma na zadku, na telefonu i zvonku. Průběh doručování je aktuálně tento:

    11. 2. 2022 20:53 Čekáme na přijetí zásilky do přepravy.
    11. 2. 2022 22:45 Zásilka je v přepravě.
    14. 2. 2022 6:08 Zásilka je v přepravě.
    14. 2. 2022 7:36 Zásilka nebyla doručena z důvodu nekompletnosti.
    14. 2. 2022 8:25 Příjemce odmítl převzetí zásilky.
    14. 2. 2022 11:05 Zásilka je odstraněna ze systému PPL. Pro bližší informace kontaktujte zákaznický servis PPL.

    Prostě je to o lidech, ČP někde funguje dobře, někde mizerně. Mění se to v čase. Jasně, zásilky ze zahraničí jsou evergreen. Ale doručení jednoho balíku z Prahy do Poděbrad zjevně umí potrápit i PPLko.

    • Heron napsal:

      Proč používáš PPL? Je tady FedEx, Toptrans, GLS, DHL. Nikdy žádný problém. Ani soukromě, ani ve firmě.

      FedEx je schopen to ráno od tebe vyzvednout a večer je to kdekoliv v Republice. Kdyby teď zazvnolil soused, že fakt něco strašně nutně potřebuje dovést do Plzně, tak jsem za 10minut na dálnici. Za ty prachy?

  3. Heron napsal:

    Pro koho to vlastně píšeš?

    Pro kohokoliv, kdo si to přečte a zamyslí se nad tím. Hele, včera si jeden kurýr vydělal možná desetinu svého měsíčného platu. Za 3 minuty.

    Když jsem viděl, za jaké platy lidi dělaj, tak někdo by si u mě vydělal za 3 minuty čtvrtinu svého měsíčního platu. Prostě jsem mu ty dva tácy dal. Byl rád. To mi stačí. Udělal jsem někomu radost a já jsem měl pěkný den.

    Jako dyť je to tak jednoduchý. Každý člověk je něčím zajímavý. Ok, nemusíte si sedět, tak nic. Ale stačí doslova někoho oslovit na benzince, dát mu třeba kafe nebo čaj, protože je zima a potom si můžete pokecat a něco se dozvědět. Lidi běžně nosí dělníkům já nevím třeba bábovku nebo tak něco.

Komentáře nejsou povoleny.