Heronovo IT doupě

Jak škáluje SMT v Blenderu

Po nějaké době jsem měl zase čas si jen tak hrát, tak jsem si zopakovat měření výkonu CPU, tentokrát v Blenderu. Před nějakou dobou jsem to testoval v POVRay. Scénu jsem použil svou vlastní, inspirace je zde.

Na domácí pracovní stanici mám stále Ryzen R7 5800x, už má sice svůj věk, ale stále mi stačí na veškerou práci, střih videa (Blender VSE, KDEnLive) a hry (CyberPunk2077 jede i na GPU RX480 – jasně, RTX by se hodilo).

Občas někomu stavím komp, naposledy kámošovi na AMD Ryzen R5 5600X. Součástí pochopitelně standardní testy výkonu, Cinebench R23. Výsledek 11000 bodů mile překvapí. Škoda, že je to jednom šestijádro.

V blenderu od render engine Cycles se automaticky používají všechna jádra (lze pochopitelně nastavit i menší počet výpočetních threadů). Takže škáluje lineárně a nad počet fyzických jader potom dále lineárně, ale s polovičním nárůstem. Takže stejně jako v případě PovRay, tak blender na 8cores/16threds jede rychlostí odpovídající přesně 12cores.

Udělal jsem si krásnou scénu inspirovanou obrázkem od Eschera, který používám pro přihlašovací plochu ve Windows 11, rendering (blender 4.2.2 LTS) na 1920×1080 trval 146s:

Escherova kostka

Cycles je lepší než EEVEE, protože se snaží o maximální fyzikální simulaci. Ve scéně jsou pouze dvě světla, jedno pod kamerou a druhé až na konci tunelu. Stíny jsou přirozené a světlo se odráží od stěn, které jsou neutrálně šedé. Světla svítí červeně (cca slabá žárovka o teplotě 1000°C).

Potom jako wallpaper na plochu Windows po přihlášení je tahle scéna z Blender 3.1, což je přímo ze stránek blender.org ke stažení a editaci zdarma: